آمبولانس خصوصی پردیس

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 3 میانگین: 5]

آمبولانس خصوصی پردیس : پردیس یکی از شهرهایی است که تاریخ دیرینه ای نداشته و قدمت آن تنها به یکی دو دهه اخیر می رسد اما با این حال به واسطه محل قرار گیری آن که در شمال شرقی تهران واقع شده است جمعیت در حدود هفتاد و پیج هزار نفر را در دل خود جای داده است. برای چنین شهری با چنین جمعیتی قطعاً در طول روز موارد مختلفی پیش می آید که افراد متعددی نیازمند خدمات پزشکی گوناگونی باشند. در چنین مواقعی تنها کاری که می توان انجام داد مراجعه به نزدیک ترین بیمارستان و مرکز درمانی است.

آمبولانس خصوصی پردیس

آمبولانس پردیس

جالب است بدانید که پردیس با چنین جمعیتی بزرگی تنها دارای یک بیمارستان است که آن نیز در تمام بخش های مختلف درمانی قریب به ۶۰ تخت خواب دارد. این بدان معنی است که چنین بیمارستانی نه تنها فقط قدرت پذیرش حداکثر ۶۰ بیمار با حال وخیم را دارد بلکه در صورت بروز حوادث و اتفاقات بیشتر به هیچ عنوان نمی تواند پاسخگوی نیاز بیماران و حادثه دیدگان باشد. بنابراین همانطور که می بینید نیاز مردم این شهر به استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی پردیس موضوعی غیر قابل انکار است که در ادامه به دلایل آن خواهیم پرداخت.
بیمارستان پردیس شامل بخش های مختلفی از جمله اورژانس ، اطفال ، NICU ، CCU و ICU می باشد که تمام این بخش ها به همراه هم جزئی از آن ۵۸ تخت خواب هستند. واضح است که تعداد زیادی از این تخت خواب ها به هر بخشی نمی رسد و در واقع هر کدام از بخش هایی که ذکر شد به همراه تعدادی دیگر از بخش های مختلف بیمارستان دارای تخت های اندکی هستند که به سرعت پر می شوند و در این میان بیماران بسیاری نیز حضور دارند که به دلیل پر بودن ظرفیت نمی توانند از خدمات پزشکی که در این بخش ها ارائه می شود استفاده کنند. بنابراین در چنین مواقعی نقش پر رنگ آمبولانس خصوصی پردیس به منظور انتقال بیماران به بیمارستان های شهر های اطراف به خصوص تهران به خوبی آشکار می شود.
بسیاری از بیمارانی که به دلیل پر بودن ظرفیت بیمارستان پردیس به ناچار باید در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران بستری شوند برای انتقال خود باید از آمبولانس خصوصی استفاده نمایند. البته هیچ اجباری برای این کار وجود ندارد و این بیماران می توانند به همراه افرادی که آنها را همراهی می کنند از طریق استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی و یا ماشین های شخصی خودشان اقدام به این کار نمایند اما مشکلاتی پیش روی این روش ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
ابتدا به بررسی راه های انتقال از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی می پردازیم. این موضوع درست است که استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی مانند انواع اتوبوس های بین شهری و داخل شهری ، مترو و انواع تاکسی های اینترنتی و معمولی راهکار بسیار مناسبی برای جابجایی در شهرهای بزرگ و کلان شهر ها می باشد اما این موضوع تا زمانی صادق است که پای یک بیمار بد حال در میان نباشد. برای انتقال بیماری که ممکن است هر لحظه دچار یک حمله قلبی یا حملات تنفسی ، عصبی و دیگر مشکلات پزشکی شود جابجایی با سیستم حمل و نقل عمومی به هیچ عنوان کار معقولی به نظر نمی رسد و در این مورد پزشکان نیز قطعاً فرد را به انجام چنین کاری توصیه نکرده و بیشتر جابجایی توسط آمبولانس خصوصی پردیس را تجویز می کنند.
در موضوع استفاده از خودروی شخصی جهت انتقال برون شهری نیز می توانیم بگوییم که باز هم استفاده از آمبولانس بین شهری بر آن ارجح تر است. استفاده از ماشین های شخصی موانع و مشکلات خاص خود را دارد که حال به طور خلاصه برخی از آنها را بیان می کنیم. به طور مثال ماشین های شخصی برای عبور و مرور در سطح شهر به خصوص قسمت هایی از پایتخت که در محدوده طرح های ترافیکی شهرداری و سازمان راهنمایی و رانندگی قرار دارند با مشکلات متعددی مانند هزینه خرید این طرح ها و یا جریمه های ناشی از تردد بدون مجوز در این مناطق ، کمبود مکان مناسب برای پارک ماشین های شخصی به خصوص در خیابان ها و کوچه های اطراف بیمارستان ها ، شلوغی و ترافیک معابر مختلف و بسیاری از مشکلات دیگر روبرو هستند. این در حالی است که ماشین های شخصی بر خلاف آمبولانس های خصوصی توانایی ارائه خدمات پزشکی در مواقع ضروری به بیمار را نیز ندارند .

نوشته‌های پیشین
اجاره آمبولانس
نوشته‌ی بعدی
هزینه آمبولانس خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست