هزینه آمبولانس خصوصی

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 31 میانگین: 4]

قیمت آمبولانس خصوصی، هزینه آمبولانس خصوصی

آمبولانس ها نقش مهمی در حفظ جان و زندگی افراد ایفا می کنند. لحظات اولیه پس از یک حادثه مثل تصادف، سکته، مسمومیت و… دقایق طلایی هستند که برای حفظ جان بیمار و جلوگیری از آسیب های جدی، به معنای واقعی کلمه حیاتی هستند. در کنار آمبولانس های عمومی یا دولتی که صرفا به موقعیت های اورژانسی رسیدگی می کنند، آمبولانس های خصوصی نیز هستند که سایر خدمات پزشکی را به شهروندان ارائه می دهند. در این مطلب به سوالات شما راجع به هزینه آمبولانس خصوصی و خدماتی که این آمبولانس ها ارائه می دهند پاسخ می دهیم.

هزینه آمبولانس خصوصی

تفاوت هزینه آمبولانس خصوصی با دولتی

نجات دادن جان شهروندان از خطر بیماری و مرگ، کاری است که نمی شود روی آن قیمت گذاشت و این حق طبیعی شهروندان یک کشور است که از خدمات پزشکی با کیفیت به خصوص در مواقع اورژانسی بهره مند شوند. با این حال، برای حفظ کیفیت خدمات بهداشتی و پزشکی و تداوم داشتن آن ها، نیاز به صرف هزینه است.

در خصوص آمبولانس های دولتی، این هزینه از طریق مالیات مردم و با بودجه دولت تامین می شود. اما شرکت های خصوصی مثل ستایش امداد که خدمات آمبولانس خصوصی را ارائه می دهند، برای آن که بتوانند حقوق پرسنل خود را بدهند و مخارج مربوط به تجهیز و به روز رسانی آمبولانس ها را پوشش دهند، باید به طور مستقیم از مشتریان خود پول دریافت کنند. به همین دلیل در همه نقاط جهان، هزینه آمبولانس خصوصی از آمبولانس های دولتی بیشتر است و این یک امر طبیعی است.

از دیگر تفاوت های مربوط به قیمت آمبولانس خصوصی با دولتی، باید به تنوع خدمات آمبولانس های خصوصی اشاره کرد. همانطور که اشاره شد آمبولانس های دولتی وظیفه دارند تا در مواقع اورژانسی مثل تصادف، آتش سوزی، سکته، بلایای طبیعی و غیره اولین نیروی امدادی باشند که به محل حادثه می رسند. بعد از رسیدگی اولیه به مصدومین، آمبولانس دولتی در صورت لزوم بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی انتقال می دهد و از این مرحله به بعد هیچ وظیفه ای در قبال بیمار نخواهد داشت.

اما آمبولانس های خصوصی، خدماتی را پوشش می دهند که لزوما اورژانسی نیستند ولی از حیطه وظایف آمبولانس های دولتی خارج هستند. مثل جا به جایی بیمار بین دو بیمارستان، انتقال نوزادان با آمبولانس های مخصوص حمل نوزاد، رسیدگی به بیمارانی که نیاز به پزشک در منزل دارند، استقرار آمبولانس در محل برای پیشگیری از حوادث احتمالی و خدماتی دیگر که در ادامه این صفحه آن ها را توضیح می دهیم.

تعرفه آمبولانس خصوصی چقدر است؟

تعرفه آمبولانس خصوصی به عوامل متعددی بستگی دارد که در اینجا آن ها را توضیح می دهیم:

مسافت طی شده توسط آمبولانس

طبیعتاً اولین مسئله ای که روی قیمت آمبولانس خصوصی اثر مستقیم می گذارد، مسافتی است که آمبولانس باید طی کند. اگر قرار باشد بیمار بین دو بیمارستان جا به جا شود و یا از خانه به بیمارستان و یا برعکس منتقل شود، فاصله مبدا تا مقصد در هزینه آمبولانس خصوصی لحاظ می شود. به عنوان مثال هزینه آمبولانس بین شهری نسبت به هزینه آمبولانس درون شهری بیشتر است چرا که مسافت بیشتری را باید طی کند.

برای کلان شهر هایی مثل تهران، در بعضی موارد به جای مسافت، مدت زمانی که آمبولانس در اختیار یک بیمار قرار می گیرد محاسبه می شود. چرا که به دلیل ترافیک همیشگی این شهر، ممکن است حتی طی یک مسافت کوتاه تا چندین ساعت طول بکشد و آمبولانس در تمام این مدت در اختیار بیمار خواهد بود. به همین دلیل قیمت آمبولانس خصوصی تهران در مقایسه با دیگر شهرستان ها کمی بیشتر است.

تاثیر شرایط بیمار در هزینه آمبولانس خصوصی

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کنند. مثلا بعضی از افراد فقط می خواهند بیمار خود را از بیمارستان به خانه منتقل کنند اما عده ای دیگر به یک آمبولانس ویژه برای حمل نوزاد نیاز دارند تا نوزاد نارس خود را تحت مراقبت های ویژه به یک بیمارستان مجهز بفرستند.

همچنین شرایط بیماران اعصاب و روان که توسط آمبولانس بیماران اعصاب و روان باید به بیمارستان های روانی منتقل شوند، شرایط بیمارانی که برای انجام دیالیز باید به بیمارستان رفت و آمد کنند، بیماران سالمندی که برای حمل و نقل نیاز به کمک پرستار دارند و غیره همگی با هم متفاوت است و نیاز به خدمات خاص خود را دارد که باعث می شود هزینه های آن نیز متنوع باشند.

بدیهی است که هزینه آمبولانس خصوصی برای مورد اول بسیار کمتر از مورد دوم خواهد بود. آمبولانس های خصوصی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها برای رسیدگی به شرایط خاصی طراحی شده اند و هزینه آن ها نیز با هم متفاوت است. به همین دلیل بسته به این که شرایط بیمار به چه شکل است و به خدماتی در آمبولانس خصوصی نیاز خواهد داشت، تعرفه آمبولانس خصوصی متغیر خواهد بود.

آمبولانس های معمولی که به آن آمبولانس های تیپ A گفته می شود برای بیمارانی است که شرایط آن ها پایدار است و خطر جدی آن ها را تهدید نمی کند. آمبولانس تیپ B به آمبولانس هایی گفته می شود که برای بیمارانی با وضعیت بحرانی ارسال می شود. این آمبولانس ها دارای امکانات لازم برای ایجاد محیط ICU و CCU هستند و قابلیت احیای بیمار، دریافت نوار قلب، ونتیلاتور، اینتوبه کردن و اقدامات مشابه را دارند.

کادر پزشکی همراه آمبولانس

وقتی که برای دریافت خدمات آمبولانس خصوصی تماس می گیرید، مشخص خواهید کرد که شرایط بیمار شما به چه شکل است و آیا نیاز به پرستار و یا دکتر برای همراهی در آمبولانس دارد یا نه. به غیر از راننده، آمبولانس های خصوصی می توانند همراه با تیم پزشکی کامل به محل مورد نظر ارسال شوند تا مراقبت های لازم را از بیمار به عمل بیاورند.

به عنوان مثال بعضی از بیماران ممکن است در شرایط پایداری نباشند و خطر بروز حمله قلبی، حمله عصبی، ایست تنفسی، سکته مغزی و خطرات مشابه آن ها را تهدید کند. توصیه می شود در این موارد حتما از پزشک یا حداقل پرستار در آمبولانس استفاده کنید تا در طول مدت زمان رسیدن به بیمارستان، از خطرات گفته شده پیشگیری کند و مطمئن شود که بیمار در وضعیتی پایدار و با ثبات باقی می ماند.

اما اگر بیمار شما در وضعیت بحرانی نیست و خطر خاصی او را تهدید نمی کند،‌ لزومی به همراهی کادر پزشکی و یا پرستار نخواهد بود. حتی اگر بخواهید می توانید خودتان یا اقوام و نزدیکانتان در آمبولانس بیمار را همراهی کنند. در این صورت هزینه آمبولانس خصوصی برای شما کمتر خواهد شد.

تجهیزات و دارو های مورد نیاز

تجهیزات پزشکی و دارو هایی که برای حفظ ثبات وضعیت بیمار در آمبولانس استفاده می شوند هم جزو مواردی هستند که به شکل مستقیم در قیمت آمبولانس خصوصی اثر می گذارند. در همه آمبولانس های خصوصی، تجهیزات و لوازم پزشکی اساسی از قبل تعبیه شده اند تا در صورت نیاز بلافاصله برای نجات جان بیماران از آن ها استفاده شود.

این موضوع برای بیمارانی که وضعیت پایداری ندارند بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال بیماری که مشکل تنفسی دارد، باید در آمبولانس از کپسول اکسیژن استفاده کند تا آسیبی به او وارد نشود. یا بیمارانی که در حین انتقال به بیمارستان دچار حمله قلبی می شوند و نیاز به دارو برای کنترل وضعیت خود دارند. همه این دارو ها و تجهیزاتی که برای حفظ سلامت بیمار مصرف می شوند، در هزینه آمبولانس خصوصی محاسبه خواهند شد.

در نهایت همه این عوامل مختلف باعث می شوند تا نشود نرخ ثابتی را به عنوان تعرفه آمبولانس خصوصی در نظر گرفت. چرا که هر تماسی که با آمبولانس خصوصی گرفته می شود، شرایط منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است هزینه آن تفاوت چشمگیری با تماس های دیگر داشته باشد. مثلا هزینه آمبولانس خصوصی بین شهری که بیمار در آن نیاز به مراقبت های ویژه و استفاده از تجهیزات پیشرفته پزشکی برای مانیتورینگ دارد، می تواند تا چند برابر هزینه یک آمبولانس خصوصی ساده برای انتقال یک بیمار از خانه به بیمارستان باشد.

هزینه آمبولانس خصوصی سال ۱۴۰۲

تا اینجا دیدیم که عواملی مثل شرایط بیمار، مسافت طی شده توسط آمبولانس یا مدت زمانی که آمبولانس در اختیار بیمار است، دارو و تجهیزات مورد استفاده و همچنین کادر پزشکی همراه بیمار در هزینه ای که برای آمبولانس خصوصی می پردازید اثر گذار است. اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که نرخ این هزینه ها چگونه تعیین می شود.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آمبولانس های خصوصی مثل سایر آمبولانس ها، تحت نظارت وزارت بهداشت کشور می باشند و نرخ هزینه خدماتی که ارائه می دهند توسط وزارت بهداشت به آن ها ابلاغ می شود. البته لازم به ذکر است که به عنوان مثال نرخ قیمت آمبولانس خصوصی تهران با شهر های کوچک تر متفاوت است و این به دلیل شرایط خاص کلان شهر هایی مثل تهران است که باعث می شود هزینه های جانبی بیشتری به شرکت های خصوصی تحمیل شود.

هزینه آمبولانس خصوصی سال ۱۴۰۲ برای شهر تهران، حداقل مبلغ ۱ ملیون تومان بدون خدمات داخل آمبولانس به عنوان هزینه پایه اعلام شده است. این یعنی این هزینه مستقل از سایر عواملی است که در بالا به آن ها اشاره کردیم. در واقع هزینه های مربوط به موارد بالا، به این مبلغ پایه اضافه می شوند و هزینه نهایی آمبولانس خصوصی از این طریق محاسبه می شود.

قیمت آمبولانس خصوصی هوایی

گاهی در شرایط خاص که نیاز است بیمار به مسافتی نسبتا دور و با حداکثر سرعت رسانده شود، هیچ گزینه ای بهتر از آمبولانس هوایی وجود ندارد. آمبولانس های هوایی به هلی کوپتر و یا جت هایی گفته می شود که در آن ها تمام امکانات آمبولانسی لازم وجود دارند و برای انتقال بیماران طراحی شده اند.

در یک آمبولانس هوایی درست مثل آمبولانس های معمولی، تجهیزات ضروری و اساسی برای تحت نظر گرفتن حال بیمار و در مواقع اضطراری نجات جان او وجود دارد. همچنین بنا بر وضعیت بیمار، کادر پزشکی نیز در آمبولانس هوایی مراقب او خواهد بود تا مطمئن شود که در طول پرواز مشکلی برای بیمار به وجود نخواهد آمد.

از آن جایی که هلی کوپتر و هواپیما جزو وسایل نقلیه پر هزینه هستند، بدیهی است که قیمت آمبولانس هوایی بسیار گران تر از آمبولانس های عادی است. اما گاهی شرایطی پیش می آید که بیمار حتما باید به وسیله آمبولانس هوایی جا به جا شود تا هر چه زودتر درمان تکمیلی مورد نیاز را دریافت کند. به عنوان مثال وقتی که یک بیمار باید هر چه سریع تر تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما بیمارستان فعلی او امکانات لازم را ندارد، یا زمانی که بیمار باید حتما توسط جراحی به خصوص معالجه شود، می شود از هلی کوپتر برای انتقال بیمار استفاده کرد.

همچنین اگر بخواهید روند درمانی بیمار خود را در کشور های دیگر ادامه دهید، شرکت ستایش امداد این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از آمبولانس هوایی بیمار را با شرایطی ایمن و تحت مراقبت های پزشکی به کشور مقصد برسانید. درست مانند آمبولانس معمولی، قیمت آمبولانس هوایی نیز بسیار متغیر است و نرخ ثابتی ندارد. بنابراین اگر می خواهید به طور دقیق از جزئیات قیمت آمبولانس هوایی آگاه شوید، از شما دعوت می کنیم تا با شرکت ستایش امداد تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

هزینه آمبولانس خصوصی

قیمت آمبولانس VIP

در کنار آمبولانس های هوایی، یکی دیگر از انواع ویژه آمبولانس خصوصی، آمبولانس VIP است. قیمت آمبولانس VIP با توجه به تجهیزات و امکاناتی که به بیماران ارائه می دهد، اختلاف زیادی با آمبولانس های عادی دارد و گران تر است. در آمبولانس های خصوصی VIP تجهیزات ICU به شکلی کامل تر و پیشرفته تر از آمبولانس های عادی قرار داده شده اند. اما تجهیزات تنها ویژگی مهم این آمبولانس نیست؛ بلکه کادر پزشکی که به همراه آمبولانس VIP اعزام می شوند نیز از تخصص بالایی برخوردار هستند و مهارت و تجربه بالایی در حرفه خود دارند.

امکانات آمبولانس VIP یا آمبولانس اختصاصی شامل مواردی مثل ساکشن سنترال، سیستم اکسیژن سنترال، پمپ تزریق، پمپ اکسیژن، دستگاه مانیتورینگ، کیف احیا و… می شوند که تضمین می کنند که بیمار درون این آمبولانس کاملا تحت مراقبت های ویژه قرار دارد و خطری او را تهدید نمی کند. آمبولانس های VIP برای شرایط ویژه و زمانی که نیاز به حداکثر مراقبت ممکن از بیمار است استفاده می شوند. برای آگاهی از قیمت آمبولانس VIP به شکل دقیق، می توانید با شماره های شرکت ستایش امداد در قسمت پایینی این صفحه تماس بگیرید.

قیمت آمبولانس مستقر در محل

آمبولانس های دولتی و عادی تنها برای رسیدگی به موقعیت های اورژانسی استفاده می شوند. این یعنی برای موقعیت هایی که نیاز به استقرار آمبولانس در محلی مشخص دارند، باید از آمبولانس های خصوصی استفاده کنید. این موقعیت ها شامل جشن و مراسم های راهپیمایی، مسابقات ورزشی، صحنه های فیلم برداری، گردهمایی ها با جمعیت زیاد، ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری و… می شوند.

در این موارد وجود یک آمبولانس با امکانات کامل تضمین می کند که در صورتی که مشکلی برای یکی از حاضرین به وجود بیاید، کمک های پزشکی بلافاصله از راه می رسند و جان فرد را نجات می دهند. قیمت آمبولانس خصوصی تهران برای استقرار در محل به شکل ثابت، بستگی به مدت زمانی دارد که شما نیاز به آمبولانس دارید.

چه برای یک جشن چند ساعته به آمبولانس مستقر از محل نیاز داشته باشید و چه بخواهید به شکل قراردادی برای چندین مسابقه ورزشی در زمان های مختلف آمبولانس خصوصی در اختیارتان قرار بگیرد، می توانید از خدمات شرکت ستایش امداد در این زمینه استفاده کنید.

امیدواریم که در این مطلب توانسته باشیم به سوالات شما راجع به هزینه آمبولانس خصوصی پاسخ بدهیم. اما اگر همچنان ابهاماتی دارید و می خواهید به شکلی دقیق تر از قیمت آمبولانس خصوصی آگاه شوید، از راه های ارتباطی که در این صفحه ذکر شده اند استفاده کرده و با کارشناسان شرکت ستایش امداد در مورد هزینه های اجاره آمبولانس با شرایط مورد نظر خودتان سوال نمایید.

نوشته‌های پیشین
آمبولانس خصوصی پردیس
نوشته‌ی بعدی
کارت واکسن بین المللی چیست؟ + روش تهیه

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست