برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 0 میانگین: 0]

امروزه با استفاده از آمبولانس بین شهری مدرن و کادر مجرب و آموزش دیده، بسیاری از بیماران در اسرع وقت به مراکز تشخیص درمانی اعزام شده و می توانند از سریع ترین و پیشرفته ترین روش ها و تجهیزات علمی جهت تشخیص بیماری و مداوای بیماران بهره مند شوند.

سوال اساسی که ذهن بیماران و همراهان آنها را به خود درگیر می کند و مدام این سوال را با خود تکرار می کنند، این است که هزینه آمبولانس بین شهری و در کل هزینه آمبولانس خصوصی چقدر است؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آمبولانس بین شهری

5 راه استفاده از آمبولانس بین شهری در سفرهای طولانی مدت

استفاده از آمبولانس خصوصی فقط برای اهداف اضطراری نیست. انواع مختلفی از آمبولانس ها برای حمل و نقل پزشکی چه در شرایط اضطراری و چه در موارد غیر اورژانسی وجود دارند. همانطور که از نامش مشخص است، آمبولانس بین شهری برای انتقال افراد از یک مرکز مراقبت های بهداشتی به خانه یا بالعکس استفاده می شود. همچنین این آمبولانس ها می توانند برای سفر های طولانی مدت استفاده شوند زیرا هیچ وسیله نقلیه دیگری در جاده وجود ندارد که بتواند بیماران را به راحتی از یک شهر به شهر دیگر انتقال دهد.

آمبولانس های غیر اضطراری برای برآوردن نیاز های حمل و نقل پزشکی طولانی مدت افراد با توانایی های مختلف، افراد مسن و افرادی که قادر به تردد با وسیله نقلیه معمولی نیستند، طراحی شده اند. پیشرفت فناوری در حمل و نقل پزشکی، پارامتر های ایمنی و راحتی افراد دارای نیاز های ویژه را فراهم کرده است. گزینه سفارشی سازی خودرو بر اساس نیاز های بیمار، صرف نظر از شرایط جسمانی، تجربه کلی سفر را افزایش می دهد.

آمبولانس های غیر اضطراری در طول سفر به طرق مختلف به نفع مردم عمل می کند و ایمنی پزشکی را به صورت حرفه ای تضمین می کند. در اینجا ۵ روش استفاده از خدمات آمبولانس بین شهری در طول سفر های طولانی ذکر شده است.

1. ایمنی پزشکی

ارائه دهندگان خدمات آمبولانس خصوصی، ممکن است از شما بخواهند تا تمام جزئیات مانند وضعیت پزشکی بیمار و هدف از سفر را در اختیار آنها قرار دهید. تا قبل از شروع سفر، آمبولانس بین شهری بر اساس نیاز های سلامتی بیمار تجهیز شود. معمولا کارکنان آمبولانس واجد شرایط و آموزش دیده برای رسیدگی به هرگونه فوریت پزشکی که در حین حمل و نقل بوجود می آید، خواهند بود. در دسترس بودن تجهیزات اولیه پشتیبانی از زندگی برای اطمینان از کنترل وضعیت سلامتی بیمار در موارد اضطراری بسیار حائز اهمیت است.

۲. راحتی

کابین بیمار در آمبولانس بین شهری به گونه ای طراحی شده است. تا راحتی بیمار را تضمین کند. در دسترس بودن ویلچر و برانکارد جدا شونده به فرد کمک می کند. تا بتواند بدون انجام حرکات فیزیکی زیاد، جابجا شود. افراد مسن، افراد با توانایی های متفاوت و افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند. می توانند از این خدمات آمبولانس بین شهری هنگام مراجعه به بیمارستان، خانه یا مسافت های طولانی استفاده کنند.

۳. Stand By Purpose

از آمبولانس های غیر اضطراری می توان به عنوان آمبولانس آماده به کار در یک مراسم ورزشی یا کنسرت ها و حتی در مکان هایی که تعداد زیادی از مردم در آنجا جمع شده اند، استفاده کرد. آمبولانس ها با کادر پزشکی مناسب همیشه در موقعیت غیر منتظره ای که ممکن است رخ دهد، مفید هستند.

4. ارائه خدمات شبانه روزی

اکثر ارائه دهندگان آمبولانس های غیر اضطراری خدمات خود را بصورت شبانه روزی ارائه می دهند. امکان دسترسی آسان به این خدمات باعث می شود. در مقایسه با سرویس حمل و نقل معمولی، بیمار شما به شیوه ای ایمن و راحت حمل و نقل شود. افرادی که به این خدمات نیاز دارند، می توانند آمبولانس بین شهری مورد نیاز خود را قبل از حمل و نقل پزشکی برنامه ریزی شده، رزرو کنند.

۵. گزینه های حمل و نقل

افرادی که نیاز به طی کردن مسافت طولانی تری برای مراجعه به مطب پزشک یا مرکز درمانی در شهر های دیگر دارند. می توانند از آمبولانس بین شهری استفاده کنند. ارائه دهندگان خدمات گزینه های حمل و نقل را از بین شهری تا داخل شهری ارائه می دهند و حمل و نقل پزشکی را راحت تر و انعطاف پذیرتر می کنند.

به طور کلی در ایران آمبولانس بین شهری تحت مدیریت مراکز درمانی و پوشش بیمه ای نیستند. بسیاری از آژانس های حمل و نقل پزشکی مستقل هستند و خدمات گسترده ای ارائه می دهند. با توجه به گسترش روز افزون شهر های ایران و پیشرفت علم پزشکی، استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی به تدریج افزایش می یابد. فقط برای اطمینان از این که عزیزانشان در طول حمل و نقل پزشکی برای مسافت های طولانی راحت و ایمن هستند. شرکت آمبولانس ستایش امداد به منظور تامین نیاز بیماران و اطمینان خاطر آنها از امنیت سفر، خدمات و سرویس های خود را مطابق با استاندارد های بین المللی ارائه می دهد.

هزینه آمبولانس بین شهری چقدر است؟

در حمل و نقل بیمار توسط آمبولانس های بین شهری، از هزینه تجهیزات و حقوق کارکنان گرفته تا پرداخت هزینه های آمبولانس، عوامل زیادی در کرایه آمبولانس بین شهری نقش دارند. از مهم ترین و اصلی ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مسافت طی شده با آمبولانس بین شهری

اولین فاکتوری که در هزینه آمبولانس خصوصی بین شهری محاسبه می شود. تعیین میزان فاصله تا مقصد و مسافت طی شده است. به طور کلی این مسافت طی شده از مبدا تا مقصد را شامل می شود. که می تواند فاصله منزل بیمار تا بیمارستان بوده یا انتقال به یک شهر دیگر برای ادامه روند درمان در یک بیمارستان تخصصی تر باشد.

بنابراین اگر انتقال به یک شهر دیگر انجام شود. تعرفه کرایه آمبولانس بین شهری بر اساس میزان کیلومتر طی شده. تعداد توقف در مسیر و خدمات استفاده شده در مسیر مانند سرم تراپی یا اکسیژن تراپی محاسبه می شود.

کادر پزشکی

به طور معمول در آمبولانس بین شهری، وظیفه حمل و نقل و جابجایی بیمار بر عهده پرسنل می باشد. اما در اکثر مواقع بیمارانی که به شهر های دیگر منتقل می شوند. به کادر پزشکی و پرستار نیاز دارند. اگر حال بیمار رو به وخامت باشد. نیاز است تا یک پزشک و پرستار آی سی یو او را همراهی کنند. تا در طول مسیر مراقب وضعیت سلامت بیمار باشند.

به طور کلی انتقال بیمار با استفاده از آمبولانس بین شهری می تواند. همراه با پرستار معمولی، پرستار آی سی یو، پزشک عمومی و پرستار معمولی یا پزشک متخصص و پرستار آی سی یو باشد. که با توجه به نیاز بیمار او را همراهی نموده و هزینه دستمزد هر یک نیز متفاوت خواهد بود.

خدمات کمکی

در برخی مواقع و بسته به میزان وضعیت جسمی و سلامت بیمار، نیاز است تا نیروی کمکی بیشتری او را همراهی کنند و در مواقع لزوم ایمنی و رفاه بیمار را تامین نمایند. در نتیجه با افزایش تعداد نیرو های کمکی، میزان هزینه آمبولانس خصوصی بین شهری نیز افزایش می یابد.

میزان ترافیک مسیر

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آمبولانس خصوصی در جابجایی بیماران، زمان پیک ترافیک شهری است. به طور معمول این ساعات در شهر های بزرگ و پر جمعیت از ساعت ۶ تا ۹ صبح، ۱۲ تا ۳ ظهر و ۵ تا ۸ شب می باشد. هر چقدر در طول مسیر به ترافیک برخورد شود. مدت زمان بیشتری برای بیمار و آمبولانس مورد نیاز است. بنابراین ترافیک مسیر می تواند یکی از عوامل مهم کرایه آمبولانس بین شهری باشد.

مدت زمان حضور در آمبولانس بین شهری

به طور کلی وظیفه آمبولانس خصوصی جابجایی بیمار است. اما در برخی اوقات به دلیل نبود امکانات مناسب در مراکز بهداشتی و درمانی، مانند انجام عکس های پزشکی یا رسیدن نوبت معاینه پزشک، همراهان بیمار ترجیح می دهند. تا برای رفاه حال بیمار، در آمبولانس بماند که این امر مدت زمان حضور در آمبولانس را افزایش داده که موجب افزایش هزینه آمبولانس خواهد شد.

تجهیزات مورد نیاز

هزینه آمبولانس خصوصی بین شهری به تجهیزات مورد نیاز یک بین در طول سفر بستگی دارد. به معنی که هر چقدر حال بیمار رو به وخامت باشد. به تجهیزات بیشتری مانند ونتیلاتور، دی سی شوک، کپسول اکسیژن، پالس اکسیمتر، ترالی داروهای اورژانسی و دارو های تخصصی نیاز خواهد بود.

همچنین در برخی موارد نیاز است تا در طول مسیر بیمار از اکسیژن، دارو یا سرم استفاده کند. که با توجه به میزان استفاده و قیمت آنها، هزینه اضافه دریافت می گردد.

نوع آمبولانس بین شهری

هزینه آمبولانس خصوصی بین شهری با توجه به نوع آمبولانس خصوصی که مورد نیاز است. متفاوت خواهد بود. آمبولانس های نوع A از تجهیزات فوق تخصصی مانند ونتیلاتور برخوردار نبوده و پرسنل آن تنها یک تکنسین فوریت های پزشکی است. این آمبولانس ها تنها دارای کیف کمک های اولیه بوده و برای بیمارانی که شرایط حاد پزشکی ندارند. مورد استفاده قرار می گیرد.

اما آمبولانس نوع B که در ایران به آمبولانس های کد دار یا آمبولانس های ICU معروف هستند. دارای تجهیزات درمانی خاص و نیرو های کاملا آموزش دیده بوده که توانایی حمل و جابجایی بیماران با شرایط حاد را دارند. از این رو با توجه به نوع آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز بیمار، هزینه پرداختی برای اجاره آمبولانس نیز متفاوت است.

فهرست