تزریق سرم در منزل به صورت شبانه روزی

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 6 میانگین: 4]

روی آوردن مردم به تزریق سرم در منزل

برخی از رفتن به مکان های شلوغ مانند درمانگاه ها به علت شیوع بیماری کرونا امتناع می کنند. همچنین تعدادی از افراد جامعه از تزریق و سوزن می ترسند، به خصوص که در کودکی این ترس را در وجود آنها قرار داده اند. برای رفع این مشکل مردم به سراغ تزریق سرم در منزل و خدماتی مشابه آن روی آورده اند. افراد با این روش در بسیاری از هزینه ها و وقت خود نیز صرفه جویی می کنند.

تزریق سرم در منزل

تزریق چیست؟

تزریق در کلمه به معنای واردن کردن ماده یا مایع به جسم می باشد. تزریق سرم یعنی پرستار آنتی بیوتیک یا ماده مغذی لازم برای بدن را بدون واسطه و با یک سوزن نوک تیز وارد بدن بیمار می کند. مرکز ستایش امداد با افتخار تمامی خدمات پرستاری پزشکی از جمله تزریق سرم در منزل را با بالاترین کیفیت به انجام میرساند.

در پزشکی انواع تزریق وجود دارد که به اختصار عبارتند از:

  • تزریق اس سی (زیر پوستی): برای بافت های چرب که در آن خون رسانی آهسته صورت می گیرد.
  • تزریق روی پوست مانند واکسیناسیون های سراسری
  • تزریق عضلانی که یکی از عموم و رایج ترین روش تزریق است.
  • تزریق پانسیون برای بیماری های خاص مثل تزریق نخاعی (SCF)
  • تزریق وریدی

از دیگر نکات مهم در تزریق مانند تزریق سرم در منزل، محل تزریق آن نیز مهم است. همچنین انواع سوزن ها در تزریق به نوع دارو و محل ورود آن بستگی دارد. از استریل کردن و ضدعفونی نمودن محل سرنگ به درون پوست نباید غافل شد. الکل و مواد ضد عفونی در جعبه های بهداری همیشه شارژ شود.

اگر به شکل یک سرم دقت کنید می بینید که دکمه هایی چرخنده روی آن قرار دارد. این دکمه ها برای تنظیم نمودن سرعت خروج مواد درون سرم به درون بدن بیمار می باشد. پرستاران عزیز باید دقت داشته باشند که در هنگام تزریق سرم در منزل این نکته فراموش نشود؛ که با شرایط سنی بیمار، نوع بیماری و نوع سرم سرعت آن را تنظیم کنند.

یک سوالی برای افرد ایجاد می شود که چگونه تزریق سرم در منزل صورت می گیرد؟ این کار توسط یک پرستار دوره دیده انجام می شود. به این صورت که ابتدا رگ دست شما را پیدا نموده و با یک ضد عفونی مانند الکل، آن قسمت را ضدعفونی می نماید. سپس سوزن و لوله نازک کاتتر را از روی پوست به درون رگ وارد می کند. بعد از آن سوزن خارج شده ولی کاتتر درون رگ قرار دارد. برای اینکه کاتتر از رگ جدا نشود با چسب آن را محکم می کنند.

آیا بدون نسخه پزشک می توانید تزریق سرم داشته باشید؟

تزریق سرم در منزل به صورت شبانه روزی انجام می شود ولی بدون نسخه پزشک کاری اشتباه است. اگر در خود علائمی بیماری یا ضعف در بدن داشتید، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و خودسرانه اقدامی نکنید. حتی تزریق سرم در منزل تهران را با درخواست ویزیت پزشک در منزل انجام دهید.

زمانی سرم به بدن تزریق می گردد که آب و مواد غذایی از طریق دهان قابل انجام نباشد. در غیر این صورت در بلند مدت برای افرادی که تزریق سرم در خانه دارند مشکلاتی پیش می آید. مشکلاتی مانند بی حوصلگی، ریزش موهای سر، ضعیف شدن بدن در برابر هر بیماری و … اشاره کرد. تزریق سرم در منزل به صورت شبانه روزی از دیگر خدمات ستایش امداد به هم شهریان در استان تهران و البرز است.

موارد مصرف سرم

  • اصلاح و جایگزین الکترولیت های بدن
  • جایگزین کم آبی و مایعات در بدن
  • درمان بیماری های عفونی و باکتری ها
  • تزریق آنتی بیوتیک و برخی از دارو ها
  • برای انتقال خون و بهبود گردش جریان خون
  • تزریق ویتامین های مورد نیاز بدن
  • برای بیماری های خاص مانند سرطان ها، نارسایی های قلبی و …

این برخی از کاربرد های استفاده سرم می باشد. برای افرادی که بیماری های خاصی دارند، تزریق سرم در منزل توسط یک پرستار مجرب و با تجربه پیشنهاد می شود. به یاد داشته باشید برای تزریق هرگونه دارو یا سرم به دنبال موسسات معتبر باشید. تزریق سرم در منزل تهران و کرج از خدمات ستایش امداد می باشد.

 آیا تزریق سرم در منزل امری شدنی می باشد؟

روزانه در کشور افراد زیادی هستند که به تزریق سرم نیاز پیدا می کنند. همان طور که می دانید یکی از دلایل مصرف زیاد سرم در کشور انتقال آنتی بیوتیک ها، داروها و رفع کم آبی و مایعات در بدن بیماران است. این کار یعنی تزریق سرم در منزل توسط یک پرستار و تجویز دکتر بیمار قابل انجام می باشد. در ذیل به برخی از فواید این کار اشاره می کنیم.

فواید تزریق سرم در خانه

در این بخش به بررسی فواید و نکته های ضروری تزریق سرم در خانه اشاره می شود. به عنوان مثال اگر برای دانش آموز خود معلم خصوصی بگیرید؛ آیا نتیجه بهتر در دروس دانش آموز شما رخ نمی دهد؟ خدمات درمانی مانند تزریق سرم در خانه توسط پرستار به صورت خصوصی برای بیمار خدمات ارائه می دهد. این نکات عبارت است از:

  • کاهش در اتلاف زمان و صرفه جویی در انرژی (مانند سوخت های فسیلی و…)
  • کاهش استرس به خاطر شیوع بیماری کرونا در مراکز درمانی
  • افزایش نکات ایمنی و بهداشتی برای بیمار
  • استریل و ضد عفونی کردن تجهیزات پزشکی
  • داشتن آرامش خاطر، امنیت و آسایش بیشتر در تزریق سرم در منزل
  • کاهش حضوری افراد و همراهان بیمار در مراکز درمانی
  • کاهش ترافیک به خصوص در شهر های بزرگ همچون تهران
  • ایجاد شغل مانند شغل های اینترنتی (اسنپ)
  • ایجاد تخت های خالی برای بیماران ضروری در مراکز درمان
تزریق سرم در منزل

انواع سرم های شیمیایی

در این قسمت به برخی از سرم های تزریق در منزل که از مواد شیمیایی درست شده اند، اشاره ای داریم؛ که شما را با کاربرد های آن آشنا می کنیم. بازم توصیه می شود که بدون ویزیت دکتر معالجه خود و خود سرانه از تزریق سرم در منزل تهران را بپرهیزید.

  1. سرم نمکی

    برای افرادی که به علت خبر ناگواری باعث افت فشار خون شده اند، این سرم تزریق می شود. این سرم باعث افزایش فشار خون فرد بیمار می گردد.

  2. سرم قندی

    برای دفع سموم از بدن و کاهش تب بدن بیمار تزریق می شود. همچنین برای تسکین درد بدن بیمار بعد عمل جراحی یا بیماری عفونی کاربرد فراوانی دارد. مصرف و تزریق این سرم در منزل و درمانگاه ها بسیار زیاد است.

  3. سرم قندی نمکی

    برای تامین املاح و مواد مفید بدن مصرف می شود.

  4. سرم رینگر لاکتات

    برای تامین مایعات و الکترولیت های قبل و بعد از عمل جراحی استفاده می شود. این سرم پر از املاح معدنی مانند پتاسیم، سدیم، کلر، کلسیم و لاکتات است. به یاد داشته باشید مصرف بیش از حد این سرم باعث تورم و روم می گردد.

  5. سرم دکستران

    از این سرم برای افرادی که سوختگی های شدید و یا بیمار در یک عمل جراحی طولانی و سنگین است، مورد استفاده می شود.

  6. سرم هماکسل (نوع ژلاتینی)

    برای افرادی که بیماری های دیابتی و یا کلیوی دارند. این سرم شوک کاهش آنی حجم خون را تنظیم می کند.

  7. سرم کربوهیدراتی

    برای افرادی که گردش خون آنها و انتقال مواد غذایی با مشکل مواجه شده اند.

البته در بین این سرم های نام برده سرم های دیگری نیز است؛ اما در این بخش پرکاربردترین سرم ها را نام برده ایم. تزریق سرم در خانه باعث کاهش هزینه ها برای خانواده ها و همچنین آسایش و آرامش آنها می شود.

تزریق سرم، سریع ترین راه رسیدن مواد مغذی به بدن

یکی از سریع ترین راه های رسیدن مواد مغذی و مورد نیاز بدن بیمار، تزریق سرم است. این روش به صورت مستقیم به بافت ها و سلول های بدن مواد مورد نیاز را می رساند. در صورتی که مواد غذایی باید از دستگاه گوارشی عبور کرده و بعد از تجزیه شدن به کمک گردش خون به بافت ها می رسد.

قبلا تزریق سرم در مراکز درمانی صورت می گرفت، اما امروزه با کمک پرستاران دوره دیده و با تجربه تزریق سرم در منزل نیز صورت می گیرد. این روش نه تنها برای افراد بیمار بلکه برای افراد سالمی که انرژی زیادی در طول روز از دست داده اند، انجام می شود. یکی از راه های جایگزین برای انتقال مواد غذایی و رفع کم آبی بدن، استفاده از سرم های تقویتی می باشد.

معرفی سرم تقویتی و تزریق آن در خانه

سرم تقویتی، این کلمه برای گوش ما بسیار آشنا می باشد. بیشترین کاربرد این سرم زمانی می باشد که بدن نیاز به تقویت و برگرداندن انرژی از دست رفته است. سرم تقویتی می تواند شامل: سرم نمکی، سرم قندی و یا سرم هاف سالین باشد. ترکیبات این سرم شامل ویتامین c و ویتامین b12 یا همان بی کمپلکس است که به سرم های ذکر شده اضافه نموده و به بدن فرد بیمار تزریق می کنند.

از دیگر سرم هایی تقویتی که در بین عموم رایج است، سرم های رنگی هستند. در این نوع سرم به سرم های ذکر شده بالا مانند سرم قندی، آمپول سولوویت اضافه می کنند. خدمات سرم تقویتی برای تزریق سرم در منزل کرج و یا تزریق سرم در منزل تهران از خدمات آمبولانس خصوصی ستایش امداد می باشد.

تزریق سرم در منزل

نکات ضروری برای تزریق سرم در منزل:

در این بخش به نکته های لازم و ضروری برای تزریق سرم در خانه اشاره می کنیم. از طرفی می دانید یکی از پایه ترین آموزش ها به پرستاران، نحوه تزریق سرم می باشد. هر پرستاری باید در این زمینه تسلط کاملی داشته باشند. این نکات عبارتند از:

  • در حین کار و در منزل بیمار آرامش خود را حفظ کند. این آرامش را به بیمار نیز انتقال بدهید تا قبل از کار شما آماده باشد.
  • اعتماد به نفس خود را حفظ کنید این عمل باعث همکاری بیمار با شما می شود.
  • ار بیمار بپرسید که تا کنون آمپول و یا تزریق سرم داشته است یا نه. سعی کنید با لبخند ترس بیمار از سرم را دور کنید.
  • از لوازم ضد عفونی و دستکش های پزشکی در حین کار استفاده کنید. تزریق سرم در منزل احتمال ورود میکروب و عفونت را بیشتر می کند؛ بهتر است محیط را ایزوله و پاک نگه دارید.
  • قبل از تزریق سرم، رگ مورد نظر را پیدا کنید. این کار با لمس انگشتانتان انجام دهید.
  • در هنگام تزریق سرم در منزل از آنژیوکت استفاده کنید. پد تمیز و الکل همیشه همراه خود داشته باشید.

مناطق تحت پوشش ستایش امداد

ستایش امداد جهت پوشش تمام نقاط تهران و البرز همچنین سرعت بخشیدن به خدمات شرکت، با قرار دادن خود در هلدینگ مراکز پزشکی پرستاری در مناطق زیر جهت پوشش تمام مناطق تهران و کرج مشغول به خدمات رسانی می باشد.

  • تزریق سرم در منزل جنوب تهران

  • تزریق سرم در منزل شمال تهران 

  • تزریق سرم در منزل غرب تهران 

  • تزریق سرم در منزل شرق تهران 

 سخن پایانی

در پایان می توان گفت که تزریق سرم در منزل دارای مزیت های بیشتری نسبت به مراکز درمان دارد. همچنین به خاطر تاثیرگذاری مستقیم و ورود سریع تر به بافت بدن نسبت به دارو های خوراکی نیز ارجحیت دارد. خدمات رسانی تزریق سرم در خانه در هزینه ها صرفه جویی می کند. همچنین از استرس هایی که به خاطر شیوع بیماری کرونا در مراکز درمانی وجود دارد نیز می کاهد. این نکته را فراموش نکنید که تجویز سرم توسط پزشک انجام شود.

نوشته‌های پیشین
آمبولانس خصوصی غرب تهران
نوشته‌ی بعدی
ویزیت پزشک در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست