بررسی و مقایسه محدودیت های اجاره آمبولانس خصوصی کرج

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 3 میانگین: 5]

آشنایی، بررسی و مقایسه محدودیت های آمبولانس خصوصی

استفاده از آمبولانس جزء موارد اورژانسی است که حضور به‌موقع و سرعت‌عمل بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار است. آمبولانس‌های دولتی بواسطه شماره‌گیری ۱۱۵ در محل حاضر شده و خدمات ارائه می‌دهند. اما آمبولانس‌ خصوصی زیر نظر شرکت‌ خصوصی فعالیت کرده و با حضور به موقع و انتقال بیمار به بیمارستان ها و مراکز درمانی، به مردم خدمت‌رسانی می کند. آمبولانس‌های خصوصی دارای تفاوت هایی با آمبولانس های دولتی هستند، اما از لحاظ خدمت‌رسانی، امکانات در دسترس و ماشین‌های پیشرفته هیچ تفاوتی با آمبولانس‌های دولتی نداشته و چه‌بسا امکانات و خدمات بهتری را نسبت‌به آنها در اختیار بیماران قرار دهند.

تفاوت آمبولانس های دولتی و آمبولانس خصوصی

تفاوت عمده آمبولانس‌ خصوصی و دولتی در وظیفه خدمت‌رسانی آن‌هاست آمبولانس‌های دولتی وظیفه دارند در حین انتقال بیماران و مصدومین به بیمارستان، عملیات مربوط به فوریت های پزشکی و درمانی را انجام داده و مسئول سلامتی و حفظ جان بیمار درون آمبولانس هستند. درصورتی‌که اورژانس خصوصی تنها وظیفه انتقال بیماران را برعهده داشته و هیچ اقدام پزشکی در مورد او انجام نخواهد داد. آمبولانس‌ دولتی وظیفه دارند که بیمار را به اولین و نزدیک‌ترین بیمارستان برساند، در حالی که اورژانس‌های خصوصی می‌توانند بیمارستان مورد نظر را انتخاب کرده و فرد بیمار را به بیمارستان مشخصی بفرستند. تفاوت دیگری که بین آمبولانس‌های دولتی و خصوصی وجود دارد در هزینه آن‌هاست. آمبولانس‌های دولتی همه خدمات خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند درصورتی‌که آمبولانس‌های خصوصی برای کلیه خدمات خود هزینه‌ای در نظر گرفته و دریافت می‌کنند.

مقایسه محدودیت های آمبولانس خصوصی نسبت به دولتی

آمبولانس خصوصی هیچ‌گونه محدودیتی در مقایسه با آمبولانس‌ دولتی ندارد، چه‌بسا این آمبولانس‌ها به دلیل تلاشی که برای کسب رضایت متقاضیان خود دارند، خدمات را با سرعت و کیفیت بیشتری در اختیار بیماران قرار دهند.

تنها محدودیتی که می توان در مورد اورژانس‌های خصوصی نسبت به دولتی بیان کرد، تعداد محدود مراکز خصوصی می باشد چرا که اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور پایگاه‌های فعال بسیار زیادی دارد اما آمبولانس‌های خصوصی در همه شهرها پایگاه فعال ندارند.

محدودیت های اجاره آمبولانس خصوصی کرج

بررسی و آشنایی با محدودیت های اجاره آمبولانس

برای اجاره آمبولانس، هیچ گونه شرایط خاصی وجود ندارد، تنها چیزی که لازم است بدانید این است که در هنگام اجاره آمبولانس اطلاعات دقیق از بیمار و محل در اختیار شرکت‌های خصوصی عرضه کننده آمبولانس قرار دهید تا بدین‌ترتیب آن‌ها بتوانند علاوه‌بر آنکه تجهیزات مورد نیاز برای بیمار را با خود به‌همراه می آوردند، در اسرع وقت بالای سر بیمار حاضر شده و کمک‌رسانی‌های به‌موقع و صحیح را برای او انجام دهند.

تفاوت هزینه اجاره آمبولانس در شهر های مختلف

هزینه اجاره آمبولانس نیز همچون سایر هزینه‌ها در شهرهای مختلف تحت تاثیر عوامل متعددی، متغیر می‌باشد. در شهرهای بزرگی چون تهران ازآنجایی‌که هزینه‌های جانبی بالا می‌باشند، هزینه آمبولانس نیز افزایش پیدا می‌کند. در شهرهای کوچک‌تر به دلیل بعد مسافتی کمتر و خدمت‌رسانی ساده‌تر، هزینه انتقال بیمار نسبت‌به شهرهای بزرگ‌تر کاهش پیدا خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که در شهرهایی که امکانات درمانی بالاتری وجود دارد، آمبولانس‌های مجهزتری در اختیار بیماران قرار می‌گیرند و همین امر بر قیمت اجاره آمبولانس‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

قوانین اجاره آمبولانس

برای اجاره آمبولانس قوانین خاصی وجود ندارد و برای هر کس این امکان وجود دارد که برای انتقال بیمار یا مصدوم خود به بیمارستان یا انتقال او از بیمارستان به‌جای دیگر، با مراکز عرضه کننده اورژانس خصوصی تماس گرفته و درخواست خود را ارسال کنند. اما لازم است قبل‌از اجاره آمبولانس این موارد در نظر گرفته شوند:

  • اطلاعات دقیق از وضعیت بیمار: زمان ارتباط با مرکز عرضه کننده آمبولانس، کلیه اتفاقات پیش‌آمده برای معصوم یا بیمار را در اختیار کارشناس مربوطه قرار دهید تا در صورت لزوم پزشک متخصص با تجهیزات لازم در محل حاضر شود.
  • ارائه آدرس دقیق: به‌منظور رسیدن سریع‌تر و به موقع آمبولانس‌، بهتر است که آدرس دقیق در اختیار شرکت قرار گیرد تا بدین ترتیب، آمبولانس با سرعت عمل و دقت بالاتری ارسال گردد.
  • حفظ خون‌سردی: توصیه می‌شود در هنگام بروز هرگونه مشکلی با حفظ خون‌سردی و ارائه اطلاعات دقیق، در تسریع بخشیدن به خدمات تاثیر مثبت داشته باشید.

قوانین اجاره آمبولانس

بررسی و آشنایی با محدودیت های آمبولانس خصوصی کرج

در شهر کرج و در استان البرز با توجه به گسترش شهر، امکانات نیز در حال افزایش بوده و اقدامات مربوط به خدمات درمانی نیز اقدامات گسترش چشمگیری داشته است. از جمله این اقدامات، راه‌اندازی مراکز آمبولانس خصوصی کرج در این شهر می‌باشد، به گونه‌ای که این مراکز کلیه مناطق استان از جمله: عظیمیه، گوهردشت، جهانشهر، چهارراه طالقانی، مهرشهر، شاهین‌ویلا، گلشهر، باغستان، حصارک، کمالشهر، فردیس، شهرک بنفشه، ساوجبلاغ، نظرآباد و هشتگرد قدیم و شهر جدید هشتگرد و غیره را تحت پوشش خود قرار داده‌‌اند.

لزوم حضور مرکز آمبولانس خصوصی کرج

در شهرهای بزرگ با توجه به افزایش تعداد مراکز درمانی و افزایش جمعیت، خدمت‌رسانی تنها با اکتفا به امکانات دولتی مقدور نبوده و کافی نمی‌باشد. شهر کرج و استان البرز با توجه به گسترش چشمگیری که داشته است، نیاز به خدمات درمانی نیز در آن افزایش پیدا کرده است. بنابراین استان البرز در کنار افزایش کلیه خدمات درمانی و گسترش آن‌ها، در نظر گرفته‌است که به مراکز خصوصی امکان درخواست آمبولانس به افراد بیمار را دهد تا بدین ترتیب، با افزایش تعداد آمبولانس‌ها، در ارائه خدمات درمانی هرچه بهتر عمل کرده باشد.

مقاصد مطرح درمانی آمبولانس خصوصی کرج در استان البرز

آمبولانس خصوصی کرج در استان البرز، با مقاصد درمانی مختلفی برنامه ریزی شده‌اند، از جمله اهداف استقرار مراکز عرضه کننده اورژانس‌ خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال بیماران از منزل یا بیمارستان به بیمارستان دیگر به‌صورت شبانه‌روزی: از جمله اصلی‌ترین وظایف آمبولانس های خصوصی، انتقال بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی می‌باشد و این آمبولانس ها با بکار بستن به روز ترین، سریع‌ترین، و بهترین روش، انتقال بیماران را از محلی به محل دیگر انجام می دهند.
  • انتقال پزشکی بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. در بعضی از موارد برای انتقال بیمارانی که دارای شرایط ویژه و خاص هستند از جمله بیماران سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو و بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند، از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر، نیاز به آمبولانس می باشد که آمبولانس خصوصی کرج در این زمینه بهترین عملکرد را تا به حال در اعزام بیماران داشته است.

از دیگر خدماتی که اورژانس‌های خصوصی ارائه می‌دهند، می توان به : ویزیت بیمار در منزل، انجام مراقبت‌های ویژه در منزل و برای بیمارانی که امکان جابجایی آن‌ها وجود ندارد، امکان عکس‌برداری، گرفتن نوار قلب و سایر خدمات درمانی برای بیماران مستقر در منزل

نوشته‌های پیشین
مسیر رفت و برگشت آمبولانس تهران به شهرستان و شهرستان به تهران
نوشته‌ی بعدی
الزام پیش بینی حضور و هزینه آمبولانس هوایی خصوصی غرب و شرق تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست