تزریق آمپول در منزل

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 1 میانگین: 5]

مقدمه ای جهت تزریق آمپول در منزل

امروزه تزریق آمپول در منزل از کارهای بسیار رایج می باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. قطعا شما تا به امروز به تزریق آمپول نیاز داشته ‌اید. چرا که این روش از مهمترین اقدامات در حیطه درمان و سلامت به حساب می آید.

تاریخچه تزریق آمپول در منزل مربوط به زمان های بسیار قدیم است. اما اکنون با وجود رعایت بیشتر نکات بهداشتی و تخصصی تر شدن تجهیزات، این امر بسیار راحت تر صورت می گیرد. افراد نیز نسبت به گذشته مشکلات بیشتری نظیر کمبود وقت، فشار کاری و دغدغه رفت و آمد را دارند. از این رو آن ها به تزریقات در منزل روی می آورند. تزریق عضلانی، تزریق داخل وریدی، تزریق زیر جلدی و تزریق داخل جلدی از انواع راه های تزریق آمپول می باشد‌. در ادامه به بررسی بیشتر تزریقات در منزل می پردازیم.

 

تزریق آمپول در منزل مناسب تمام افراد

تزریق آمپول در منزل برای چه بیمارانی مناسب است؟

تزریق آمپول در منزل نیز مانند همان تزریقی می باشد که در بیمارستان ها و مراکز درمانی صورت می گیرد و تنها تفاوتی که دارد محل انجام آن است. این روش از تزریقات برای تمامی افراد مناسب است. اما گاهی شخصی به هر دلیلی توانایی بیرون رفتن از منزل را ندارد. در این صورت با مراکز درمانی معتبر ارتباط می‌ گیرد و درخواست پرستاری متخصص را جهت انجام تزریق آمپول می نماید. بیماران ناتوان در حرکت، زنان باردار، افراد دچار بیماری های خاص و کرونا، افراد مسن و سالمند از قبیل افرادی هستند که به تزریق آمپول در منزل نیاز دارند.

گاهی افراد در سنین متفاوت به دلایل مختلفی حرکت و رفت و آمد برایشان سخت است. ممکن است این افراد در دوران نقاهت پس از جراحی و یا دارای مشکلاتی چون شکستگی اعضای بدن، بیماری های مغزی و روانی، مشکلات جسمی دائمی و … باشند. حال اگر این افراد نیاز به تزریقات داشته باشند برای خارج شدن از منزل، خودشان و اطرافیانشان به زحمت می‌ افتند. افراد زیادی نیز با بالا رفتن سنشان به دلایل مختلف قادر به فعالیت های فیزیکی نمی باشد. علاوه بر این بسیاری از آن ها دیگر تحمل انتظار و ماندن در مطب ها و مراکز درمانی را ندارند. بهترین گزینه برای این افراد تزریق آمپول در منزل می باشد.

تزریق آمپول در منزل برای افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند نیز بسیار مناسب است. چرا که علاوه بر حال بد مریض عامل اصلی در مهار کرونا، قرنطینه و رعایت فاصله گذاری می باشد. در نتیجه این افراد با انجام تزریقات در منزل به جلوگیری از مبتلا شدن افراد زیادی به کرونا کمک می کنند. پرستارانی که در منزل آن ها حاضر می‌ شوند نیز با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از مبتلا شدن خود به این بیماری تا حد زیادی جلوگیری می کنند. گاهی فردی دچار حساسیت است که با تزریق آمپول به سرعت حساسیتش کاهش می یابد و یا افرادی هستند که درد زیادی دارند و تنها با تزریق مسکن به صورت آمپول بهبود می یابند. این افراد نیز به دنبال تزریقات در کمترین زمان می باشند.

 

تصویر سرنگ

مزایای تزریقات آمپول در منزل

تزریق آمپول در منزل مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

جلوگیری از اتلاف وقت

تزریق آمپول در منزل سبب جلوگیری از اتلاف وقت می شود. به این صورت که دیگر نیازی به ماندن در ترافیک و یا صف های انتظار را ندارید.

تنفس کمتر آلودگی هوا

ارائه این خدمات باعث شده تا افراد مخصوصا بیماران دارای مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی کمتر هوای آلوده را تنفس کنند.

محیط بهداشتی تر

بهداشتی تر بودن محیط برای انجام تزریق آمپول. چرا که با توجه به ازدحام جمعیت در مراکز درمانی امکان انتقال بیماری به شما وجود دارد.

سایر مزایا

  • کاهش هزینه و استرس
  • دسترسی آسان به پرستار در هر ساعت و …

 

رعایت نکات اصولی جهت تزریقات آمپول در منزل

جهت تزریق آمپول در منزل می بایست نکاتی رعایت شود. لازم به ذکر است که قبل از انجام تزریقات در صورت داشتن حساسیت حتما باید پرستار مربوطه را از آن مطلع سازید. همچنین هیچ تزریقی نباید بدون تجویز پزشک انجام شود و پرستار باید از نسخه فرد مطمئن شود. موارد زیر برخی دیگر از سایر نکات مهم می باشند.

  • تمامی تجهیزات لازم جهت تزریق آمپول که شامل سر سوزن ها، سرنگ ها، داروی تزریقی، پنبه، مواد ضدعفونی کننده و الکل می شود را پرستار باید به همراه و در نزدیکی خود داشته باشد.
  • بهتر است در صورتی که نیاز به تکرار مجدد تزریق بود، ناحیه تزریق را تغییر دهید تا فرد دچار کبودی و درد نشود.
  • پرستار مربوطه هنگام تزریق حتما باید از دستکش استریل استفاده نمایند تا از انتقال آلودگی به بدن بیمار جلوگیری کند.
  • دقت داشته باشید که محل تزریق بدون تورم و یا التهاب باشد.
  • بیمار باید دقت داشته باشد که بدنش در راحت ترین حالت قرار گیرد. چرا که در صورت منقبض شدن عضلات، تزریق آمپول همراه با درد زیادی می باشد.

 

تزریق آمپول در منزل برای کودکان

تزریق آمپول در منزل برای کودکان

قطعاً کودکان شما در سنین کم نیاز به تزریقات دارند. همانطور که می دانید کودکان از مراکز درمانی می ترسند و این اماکن برای آن ها دلهره آور است. تزریق آمپول در منزل می تواند بهترین راه برای تزریق کودکان باشد. با این کار اضطراب کودک کاهش می یابد و آرامش پیدا می کند. علاوه بر این ترس از آمپول به مرور زمان کمتر می شود و در سنین بالاتر به مشکل بر نمی خورد. تزریقات در منزل کودکان برای والدین آن ها نیز بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر است. زیرا امروزه با توجه به مشغلات زیاد شاید برای والدین سخت باشد که به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

تزریق آمپول متوکاربامول در خانه

به طور کلی متوکاربامول در دسته داروهای شل کننده عضلات اسکلتی قرار دارد. این دارو برای تسکین درد های عضلانی چون رگ به رگ شدن، اسپاسم عضله و … تجویز می شود. آمپول متوکاربامول هنگامی تجویز می‌ شود که فرد در ناحیه عضلانی درد بسیار زیادی دارد و یا بیمار نمی تواند خوراکی آن را مصرف نمایند. این آمپول در کمترین زمان جذب بدن می شود و درد را به شدت کاهش می دهد. از این رو تزریق آمپول متوکاربامول در منزل بهترین گزینه در زودتر یافتن درد می باشد.

در پایان از شما دعوت میکنیم از سایر خدمات آمبولانس خصوصی ستایش امداد نیز دیدن کنید:

آمبولانس خصوصی غرب تهران – آمبولانس خصوصی شرق تهران – آمبولانس خصوصی کرج – آمبولانس بین شهری – پرستار کودک در منزل – تزریق سرم در منزلکشیدن بخیه در منزل

نوشته‌های پیشین
کشیدن بخیه در منزل (پرسنل ماهر + وقت شناس)
نوشته‌ی بعدی
اجاره دستگاه اکسیژن ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست