فصد خون در منزل

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 1 میانگین: 5]

فصد خون یا فلبوتومی یک روش درمانی است که در طب سنتی برای خونگیری از آن استفاده می شود. در واقع فصد خون به معنای خارج کردن مقدار معینی از خون سیاهرگی و جایگزین کردن آن با مایعات است. این شیوه درمانی برای افرادی که دچار غلظت خون هستند، بیشترین کاربرد را دارد. معمولا افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، میزان هموگلوبین خون شان بسیار بالا بوده و آنها را در معرض بیماری های مختلفی قرار می دهد. شیوه درمانی فصد خون مانند حجامت در طب سنتی جایگاه خاصی دارد و اغلب افراد برای پیشگیری از غلظت خون، آن را مورد استفاده قرار می دهند. فصد خون جزو درمان هایی است که عمل آن در منزل امکان پذیر می باشد؛ بنابراین با توجه به نیاز بیماران، فصد خون در منزل توسط افراد مجرب انجام می شود.

ستایش امداد شما را در انتخاب بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات فصد خون در منزل راهنمایی کرده و بهترین گزینه را به شما معرفی میکند. ضمن اینکه جهت جابجایی بیماران خود به مراکز درمانی و بالعکس می توانید روی خدمات آمبولانس خصوصی خود مجموعه نیز حساب باز کنید.این خدمات شامل تمام نقاط تهران و با عنوان آمبولانس خصوصی غرب تهران، آمبولانس خصوصی شرق تهران و… شناخته میشوند.

 

فصد خون در منزل؛ انتخاب بیماران

فصد خون در منزل از جمله خدماتی است که برای افراد مزایای زیادی دارد، به همین خاطر افراد فصد خون در خانه را ترجیح می دهند. بارزترین مزیت فصد خون در خانه، پیشگیری از انتقال انواع بیماری ها و مشکلاتی است که در مراکز خدمات درمانی وجود دارد. به خصوص این گزینه برای بیمارانی که مشکلات زمینه ای دارند، بهترین انتخاب است. با توجه به اینکه فلبوتومی یک روش خاص محسوب می شود، برای درمان هر بیماری خوب نمی باشد. به همین خاطر باید این عمل زیر نظر پزشکان و پرستاران حرفه ای صورت بگیرد.

 

فصد خون در گذر زمان

فصد خون در گذر زمان

 

فصد خون در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

فصد خون در منزل برای درمان بیماری هایی مانند مشکلات قاعدگی زنان، فشار خون، مشکلات سیاتیک، بیماری های کبدی، کاهش کلسترول خون، انواع آرتروز، سردرد و میگرن، دیسک کمر، مشکلات پوستی و رفع بواسیر مفید است. مزیت مهم فصد خون در خانه، این است که نیازی به حضور در مراکز خدمات درمانی نیست. شما می توانید، بلافاصله بعد از فصد خون در منزل استراحت کنید. این در حالی است که پس از فصد خون در مراکز درمانی، باید مسافت بین مرکز درمانی تا خانه را طی کنید. علاوه بر این با انتخاب این شیوه، در زمان تان صرفه جویی می شود، به ویژه کسانی که مشغله های کاری زیادی دارند و نمی توانند به این مراکز مراجعه کنند. برخی افراد نیز به هیاهو و شلوغی های مراکز فصد خون علاقه ای ندارند، به همین دلیل ترجیح شان انجام فصد خون در خانه می باشد. معمولا پزشکان و پرستاران قبل و بعد از فصد خون به بیماران توصیه های لازم را می کنند.

 

دستوراتی که قبل از فصد خون برای بیماران تجویز می شود

اگر انتخاب تان فصد خون در منزل است، بهترین کار این می باشد که به دستورات تجویز شده توسط پرستار و پزشک تان حتما دقت کنید. این توصیه ها بیشتر در زمینه پرهیز از انجام برخی فعالیت ها و استفاده از یک رژیم مناسب غذایی است. از جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

  • از خوردن غذاهای فست فود مانند سوسیس و کالباس پرهیز کنید.
  • قبل از فصد خون در منزل، غذاهای مقوی بخورید.
  • تا چند ساعت قبل از انجام فصد خون، از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • قبل از فصد خون از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین اجتناب کنید.
  • در صورت اسهال و تکرر ادرار، فصد خون را به روز دیگری موکول نمایید.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، حتما قبل از انجام خونگیری با پزشک مشورت کنید.
  • خوردن مایعات را فراموش نکنید.

 

توصیه های لازم بعد از فصد خون در منزل

چنانچه گفتیم انجام عمل فصد خون در منزل، تحت شرایط خاصی انجام می شود و انجام آن برای هر بیماری مفید نیست. در صورتی که پزشک معالج تان تشخیص دهد که عمل خونگیری هیچ مشکلی برای تان ایجاد نمی کند، حتما بعد از انجام آن، باید به نکات مهمی دقت کنید. در واقع این نکات را اغلب پرستاران به بیماران خود توصیه می کنند. مهم ترین مواردی که باید پس از فصد خون رعایت کنید، عبارت هستند از:

مواد غذایی

سعی کنید تا دو سه روز پس از فصد خون در منزل، مواد غذایی ترش، تند، چرب و ادویه دار را میل نفرمایید.

خوابیدن

بلافاصله بعد انجام عمل خونگیری نخوابید.

کمپرس آب گرم

برای کاهش درد محل خونگیری از کمپرس آب گرم استفاده نمایید.

فعالیت روزانه

انجام کارهای سنگین را به تعویق بیندازید.

مایعات

مایعات بعد از فصد خون مانند نوشدارو عمل می کنند؛ بنابراین حتما مایعات فراوان بنوشید.

 

هزینه فصد خون در منزل چقدر است؟

هر چند هزینه فصد خون در منزل نسبت به انجام آن در کلینیک و مراکز درمانی بیشتر است؛ اما انجام آن در خانه طرفداران زیادی دارد. آرامش بیماران در منازل، عدم رفت و آمد به کلینیک ها، صرفه جویی در زمان، اعزام پرستاران با تجربه، کنترل شرایط جسمانی، مشاوره قبل از فصد خون و رعایت بهداشت جزو مزایایی است که باعث انتخاب عمل فلبوتومی در خانه می باشد. هزینه فصد خون در منزل همانند خدمات، تزریق سرم در منزل، کشیدن بخیه در منزل، تزریق آمپول در منزل و … برای افرادی که از احتمال انتقال بیماری های عفونی و مسائل بهداشتی هراسان هستند، بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

فصد خون در طب سنتی

بهترین زمان و نواحی برای فصد خون در منزل

جالب است بدانید که برای فصد خون، در طب سنتی زمان ها و نواحی مشخصی در نظر گرفته شده است. از نظر اطبا به علت تاثیر شرایط ماه بر بدن انسان، بهترین زمان برای خونگیری، پانزدهم تا آخر ماه های قمری است. برای فصد خون، بهترین قسمت های بدن، شامل پا، دست، صورت، بینی، زیر زبان و گوش می باشد. معمولا افراد تکنیک سنتی حجامت و فصد را یکی می دانند. هر چند هر دو برای کاهش غلظت خون مناسب هستند؛ ولی نوع خونگیری و میزان خون در این دو روش متفاوت می باشد.

 

جمع بندی مطالب

فصد خون در منزل یکی از قدیمی ترین روش های خونگیری است که برای خارج کردن خون غلیظ و سموم بدن بکار برده می شود. برخی افراد به خاطر عدم انتقال بیماری های عفونی، کسب آرامش، صرفه جویی در زمان و عدم رفت و آمد به مراکز درمانی و کلینیک ها، خونگیری در منزل را انتخاب می کنند. مراکزی که فصد خون انجام می دهند، پرستاران با تجربه خود را به منازل اعزام می کنند. بیماران نیز از خدمات در منزل این کلینیک ها، بهره مند می شوند. هر چند هزینه فصد خون در منزل بیشتر است؛ ولی ترجیح اغلب بیماران انتخاب آن می باشد.

نوشته‌های پیشین
اجاره دستگاه اکسیژن ساز
نوشته‌ی بعدی
تعویض پانسمان در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست