خدمات اورژانس در منزل

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 2 میانگین: 5]

مراقبت از بیماران در خانه می تواند چالش های زیادی را برای افراد به دنبال داشته باشد. البته مشکلات ناگهانی خبر نمی کند و ممکن است در اثر یک سهل انگاری یک فرد سالم به یک فرد بیمار تبدیل شود. خدمات اورژانس در منزل بر اساس شرایط بیمار متفاوت خواهد بود. اما بدیهی است که کلیه این خدمات به صورت اورژانسی به بیماران ارائه می شوند. در صورتی که نیاز به دریافت خدمات اورژانس در منزل دارید، با ما همراه باشید تا با انواع این خدمات آشنا شوید.

 

چه زمانی نیاز به دریافت خدمات اورژانس در خانه داریم؟

دریافت خدمات اورژانس در منزل می تواند با یک فوریت و ضرورت همراه باشد. افرادی که در خانه حضور دارند، ولی به دلیل شرایط جسمی خاص با مشکلات مختلفی مواجه شده اند که نیاز به درمان فوری دارند باید حتما از خدمات اورژانس استفاده کنند. در واقع همانطور که از نام خدمات اورژانس در منزل مشخص است، این خدمات به صورت اورژانسی و در صورت نیاز به بیماران ارائه می شوند.

به عنوان همراه بیمار و یا حتی خود بیمار، هر زمانی که احساس کردید دیگر قادر به حرکت دادن اندام های خودتان نیستید و یا هر لحظه حالتان بدتر می شود و نمی توانید هیچ کاری انجام دهید، می توانید از خدمات اورژانس در منزل استفاده کنید.

 

خدمات اورژانس در منزل

انواع خدمات اورژانس در منزل

خدمات اورژانس در منزل بر اساس شرایط بیمار تعیین می شود. بدیهی است که بیماران با بیماری های زمینه ای، نیاز به دقت بیشتری برای مراقبت و درمان دارند. در نظر داشته باشید که این خدمات فقط تا زمانی می توانند در منزل به بیماران ارائه شوند که نیازی به استفاده از تجهیزات خاص نباشد. در واقع خدمات اورژانس در منزل، خدمات اولیه برای نجات جان بیمار هستند. ولی پس از اینکه اقدامات اولیه انجام شد، بهتر است که بیمار به بیمارستان اعزام شود تا تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد.

انجام اقدامات اولیه برای بیماران در حال سکته

بیمارانی که در اثر بالا رفتن فشار خون و یا مشکلات خاص دیگر در حال سکته هستند، نیاز به مراقبت ویژه ای دارند. پزشک اورژانس می تواند با در نظر گرفتن شرایط بیمار، سوابق و وضعیت کنونی بیمار اقدامات اولیه برای کاهش خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش دهد.

انجام اقدامات اولیه برای نجات بیماران از سکته مغزی و قلبی

متاسفانه سکته مغزی و قلبی دارای یک زمان طلایی هستند که باید در این بازه زمانی، بیماران نجات داده شوند. در صورتی که این زمان بگذرد، احتمال بدتر شدن شرایط بیماران وجود دارد. پزشک اورژانس با در نظر گرفتن شرایط بیمار و علائمی که دارد، می تواند بیمار را از سکته مغزی و قلبی نجات دهد.

انجام اقدامات اولیه برای جلوگیری از افت قند خون بیماران دیابتی

افت قند خون بیماران دیابتی می تواند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. خوشبختانه می توان از خدمات اورژانس در منزل برای رفع مشکل افت خون و یا بالا رفتن قند خون استفاده کرد. پزشک اورژانس دارای تست قند خون بوده و قند خون افراد را چک می کند. سپس، در صورت نیاز اقدامات درمانی مورد نیاز را انجام می دهد.

انجام اقدامات اولیه برای بیماران زمین خورده و آسیب دیده

برخی از افراد به ویژه افراد مسن و بیمار ممکن است خیلی ساده در منزل زمین بخورند و آسیب ببینند. برای جلوگیری از عوارض احتمالی جابجا کردن این بیماران، توصیه می شود که حتما آن ها در یک مکان ثابت قرار بگیرند تا پزشک اورژانس شرایط آن ها را بررسی کند. سپس بر اساس شرایط می توان از اروتزهای مختلف برای ثابت نگه داشتن بخش های مختلف بدن استفاده کرد.

 

خانم سالمند هنگام دریافت خدمات در منزل

تزریق سرم و آمپول در منزل

در شرایطی که بیمار نیاز به دریافت یک دارو به صورت فوری دارد، هیچ راهی بهتر از دریافت خدمات اورژانس در منزل نیست. پزشک اورژانس می تواند با بررسی وضعیت بیمار، مشخص کند که آیا بیمار نیاز به تزریق سرم در منزل دارد یا خیر. در صورت نیاز به آمپول یا سرم های خاص، پزشک مجاز است که تزریق آمپول در خانه را انجام دهد تا وضعیت بیمار با سرعت بیشتری خوب شود.

 

هزینه خدمات اورژانس در منزل

هزینه خدمات اورژانس در منزل بر اساس شرایط بیمار تعیین می شود. البته باید در نظر داشت که خدمات اورژانس دولتی که با تماس با شماره تلفن ۱۱۵ به مشتریان ارائه می شود، کاملا رایگان است. اما شرکت هایی که در این زمینه به مردم خدمات ارائه می کنند، هزینه مشخصی را از بیماران دریافت می کنند. در صورتی که به اورژانس ۱۱۵ دسترسی پیدا نکردید، می توانید از شرکت های خصوصی برای دریافت خدمات اورژانس در منزل کمک بگیرید.

هزینه خدمات اورژانس در منزل بر اساس نوع خدمات متفاوت خواهد بود. به همین خاطر، لازم است که برای استعلام هزینه های ناشی از خدمات ارائه شده توسط اورژانس در منزل، ابتدا خدمات دریافتی را مشخص کنید. سپس با استعلام قیمت از یک شرکت معتبر، هزینه کلی را برآورد نمایید.

 

چه زمانی نیاز به دریافت خدمات اورژانس در خانه داریم؟

بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات اورژانس در منزل

اگرچه در بخش دولتی ایران، امکان استفاده از خدمات اورژانس در منزل به صورت رایگان وجود دارد. اما گاهی نمی توان از این خدمات استفاده کرد و یا ترجیح افراد این است که از خدمات خصوصی استفاده کنند. بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات اورژانس در منزل به شما این امکان را می دهد تا بهترین پرستاران و پزشکان را در منزل دردسترس داشته باشید. پزشکان و پرستاران در منزل افراد بیمار را ویزیت می کنند و در صورت نیاز به اعزام بیمار به بیمارستان، از آمبولانس خصوصی استفاده می شود.

بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات اورژانس در منزل باید دارای کادری مجرب و متخصص باشد. به طوری که بتوان با اطمینان خاطر از خدمات آن مجموعه استفاده کرد. همچنین ارائه خدمات در بازه زمانی کوتاه، از مهم ترین ویژگی های بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات اورژانس در منزل محسوب می شود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد خدمات اورژانس در منزل و انواع آن صحبت کردیم. اگر شما هم نیاز به دریافت این خدمات دارید، می توانید از شرکت های خصوصی که در این زمینه به شما خدمات ارائه می کنند کمک بگیرید. ویزیت پزشک در منزل، پرستار کودک در منزل، نگهداری از سالمند بصورت شبانه روزی در منزل و … از دیگر خدمات این شرکت ها محسوب می شوند.

 

نوشته‌های پیشین
شماره اورژانس بیماران روانی
نوشته‌ی بعدی
علائم شکستگی دست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست