علائم شکستگی دست

برای ثبت نظر خود کلیک کنید
[تعداد: 3 میانگین: 4]

علائم شکستگی دست چیست؟ و برای درمان چه باید انجام داد؟ اگر دچار آسیب دیدگی دست شده اید، می دانید که چقدر دردناک است. درد شدید در دست همراه با کبودی و تورم همگی باعث نگرانی هستند و باید قبل از بدتر شدن علائم توسط پزشک بررسی شوند.

هنگامی که استخوان های شکسته درمان نمی شوند، عوارض طولانی مدتی مانند آسیب دائمی عصبی و استخوان هایی که بهبود نمی یابند، ممکن است ایجاد شود. بنابراین ضروری است که در زمان آسیب، مراقبت های در محل به خوبی انجام شود تا از صدمه بیشتر به فرد جلوگیری شود. تماس با مراکز معتبری مانند ستایش امداد که خدماتی از جمله آمبولانس خصوصی ارائه می دهند، یک گزینه مناسب برای این موارد اضطراری است.

 

اما چگونه می توان فهمید که دست شما شکسته است؟ علائم شکستگی دست چیست؟

تشخیص علائم شکستگی دست ممکن است مشکل باشد. زیرا علائم شکستگی استخوان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، ۱۰ روش رایج برای تشخیص شکستگی دست وجود دارد، به خصوص اگر قصد صحبت با پزشک دارید.

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر یا احساس درد، حتما در اسرع وقت به پزشک معتمد مراجعه کنید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد شاخص های رایج مرتبط با استخوان های شکسته در دست خود و اقداماتی که باید در مورد آن انجام دهید مطلع شوید.

 

علائم شکستگی دست

چگونه بفهمیم دستمان شکسته است؟

بسته به نوع شکستگی، ممکن است علائم مختلفی را در دست خود تجربه کنید، از جمله:

  1. تغییر شکل دست

شاید واضح ترین علائم شکستگی دست شما تغییر شکل دست یا انگشتان باشد. آیا مشخص است که استخوانی در دست شما در جای خود قرار ندارد یا کج است؟ اگر چنین است، باید در ابتدا برای مراقبت های در محل حادثه به فکر دریافت مراقبت های فوری از جمله آمبولانس باشید. مراکزی که آمبولانس خصوصی ارائه می دهند معمولا خدمات بسیار باکیفیت دارند. سپس در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

باید توجه داشته باشید که استخوان های نامرتب می توانند به اعصاب فشار بیاورند و باعث بی حسی شوند. برای رد آسیب عصبی و جلوگیری از بدتر شدن آسیب فورا به پزشک مراجعه کنید.

  1. کبودی

کبودی یکی دیگر از علائم رایج شکستگی دست شما است. با این حال، همه کبودی ها به این معنی نیست که دست شما شکسته است.

حتما دست خود را با علائم دیگر ارزیابی کنید. کبودی همراه با درد و تورم همه به شکستگی استخوان اشاره دارد، چیزی که پزشک شما به طور دقیق تشخیص خواهد داد.

  1. تورم

وقتی استخوانی در بدن فرد می شکند، تورم ایجاد می شود. این به دلیل گلبول های سفید و مایعی است که به آن ناحیه می آید.

  1. درد شدید

درد شدید یکی دیگر از علائم شکستگی دست است. وقتی دست خود را لمس می کنید دستتان به شدت درد می گیرد؟ آیا درد از بین می رود و برمی گردد یا به طور مداوم شدید است؟

اگر متوجه شدید درد هنگام گرفتن یا در دست گرفتن یک وسیله بدتر می شود، حتما با پزشک مشورت کنید. زیرا این نیز نشان دهنده شکستگی استخوان در دست شماست.

  1. انگشتان سفت

همان طور که بدن شما با شوک ناشی از شکستگی استخوان سازگار می شود، مفاصل شما ممکن است متورم شوند. این ممکن است منجر به سفت شدن انگشتان و مفاصل و ناتوانی در خم کردن انگشتان شود.

  1. حرکت دادن انگشتان با مشکل

ممکن است توانایی خم کردن انگشتان خود را از دست نداده باشید، اما آیا متوجه مشکل در حرکت انگشتان خود شده اید؟ این ممکن است به معنای شکستگی استخوان باشد، به خصوص اگر علائم متعددی داشته باشید.

  1. بی حسی

وقتی تورم دست‌ های شما بدتر می ‌شود، می ‌تواند روی عصب فشار بیاورد.  نتیجه احساس بی حسی در یک یا چند انگشت و همچنین شست شما خواهد بود.

  1. حساسیت دست

اگر قسمتی از دست شما نسبت به لمس حساس باشد، ممکن است از علائم شکستگی استخوان باشد. تشخیص اینکه آیا حساسیت به لمس نتیجه شکستگی استخوان است یا خیر، دشوار است، اما این یکی از علائم اصلی است که باید به آن توجه کرد. حتما از پزشک خود بخواهید آن ها را بررسی کند.

  1. دامنه حرکت

اگر دست شما شکسته باشد ممکن است دامنه حرکتی شما به خطر بیفتد. این ممکن است به دلیل تورم، التهاب یا درد ناشی از آسیب باشد.

اگر هر یک از علائم ذکر شده، به ویژه درد در دست خود را تجربه کردید، بلافاصله قبل از بدتر شدن علائم، با یک مرکز معتبر که خدمات مراقبت های فوری را ارائه می دهد مانند ستایش امداد تماس بگیرید. این مراکز معمولا خدمات آمبولانس هوایی و آمبولانس بین شهری نیز ارائه می دهند.

 

نحوه جا انداختن دست شکسته شده

اگر دست شما شکسته است چه باید کرد؟

همان گونه که اشاره شد، اگر زخم باز یا بیرون زدگی استخوان قابل مشاهده دارید، در اسرع وقت به دنبال کمک فوری باشید. برای شکستگی هایی که نیاز به خدمات اورژانسی ندارند، با متخصص جراحی دست خود تماس بگیرید تا ارزیابی را تعیین کند.

تا آن زمان، چندین کار وجود دارد که می توانید با کمک مراکز مراقبت های در محل برای کمک به رفع درد و التهاب انجام دهید. این مراکز خدمات تعویض پانسمان در منزل، تزریق سرم در منزل در منزل، تزریق آمپول در منزل و … نیز ارائه می دهند. بهتر است بدانید که مراکز مذکور از متخصصان باتجربه بهره می برند و بنابراین به خوبی در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.

 

علل شایع آسیب دیدگی و شکستگی دست

صدمات دست و شکستگی استخوان دلایل مختلفی دارد. یکی از شایع ترین دلایل شکستگی دست، ایجاد نیرو است.

مشت زدن به یک سطح سخت یا نگه داشتن بدن با دست هنگام زمین خوردن می تواند باعث شکستن استخوان شود که بیشتر با درد در دست شما مشخص می شود.

همچنین ممکن است دست خود را به گونه ای بچرخانید که بر استخوان ها فشار وارد کند و باعث شکستن یک یا چند استخوان شود. اگر دست شما به طور تصادفی له شود یا زیر وزن شدید گیر کند این نیز صادق است.

افراد مبتلا به استئوآرتریت بیشتر مستعد شکستگی استخوان هستند. زیرا این بیماری مفاصل دست شما را فرسوده می کند. اگر از آرتروز رنج می برید، مهم است که اقدامات احتیاطی بیشتری برای جلوگیری از شکستگی انجام دهید. همچنین شکستگی دست در ناحیه شست یا نوک انگشت معمول است.

 

راه های تشخیص شکستگی دست

راه های پیشگیری از شکستن دست

شوک ناشی از شکستگی ها شما را متحیر می کند. هنگامی که از آسیب اولیه شکستگی استخوان بهبود یافتید، ممکن است بخواهید راه های جلوگیری از شکستگی های بعدی را ارزیابی کنید.

اگر شکستگی دست شما در نتیجه زمین خوردن است، اتاق ها را از شلوغی دور نگه دارید تا از زمین خوردن جلوگیری کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که مبلمان طوری تنظیم شده است که هنگام جابجایی از اتاقی به اتاق دیگر فضای کافی در اختیار شما قرار دهد.

با استفاده از پدهای ضد لغزش فرش یا چسب‌ های مخصوص، از محکم بودن فرش ‌های منزل اطمینان حاصل کنید .

برای اتاق هایی که سیم دارند (سیم کابل، لامپ، وسایل الکترونیکی و غیره)، حتما آن ها را از زمین دور نگه دارید و از جایی که راه می روید دور نگه دارید. در هر اتاق نور زیادی داشته باشید تا به شما کمک کند در مسیریابی و در صورت امکان کفش بپوشید تا از سر خوردن محافظت کنید.

مطمئن شوید که کف کاشی ‌ها عاری از ریخت و پاش هستند، به خصوص حمام و آشپزخانه.

پدهای ضد لغزش را به وان حمام خود اضافه کنید، همراه با میله های نگهدارنده حمام که به شما کمک می کند هنگام حمام سر نخورید.

هنگام راه رفتن حتما کفش مناسب بپوشید. کفش‌هایی که تناسب چندانی ندارند می‌توانند باعث زمین خوردن شما شوند، بنابراین به دنبال کفش ‌های پیاده‌ روی راحت باشید که حمایت زیادی را فراهم می ‌کنند.

در پایان اگر علائم شکستگی دست را مشاهده کردید، فوری به دنبال مراقبت های اولیه و سپس کمک از پزشک خود باشید.

نوشته‌های پیشین
خدمات اورژانس در منزل
نوشته‌ی بعدی
علائم شکستگی مچ پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست